31-12-07

nieuwjaars wens

 

pic20041226161901jy0kopie

18:02 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

27-12-07

Oldtimer museum:privé verzameling Prins van Monaco

logo

Dit oldtimer museum is in feite een privé collectie van Prins Renier III. Er staan voertuigen van over de hele wereld. Als gepasioneerde van de auto heeft hij in meer dan 30 jaar een collectie aangelegd van meer dan 100 wagens. Hij kocht de wagens volgens dat de gelegheid zich voordeed en steeds zijn hart voor de automekaniek volgend. Hij liet de aangekochte wagens dan ook volledig restoreren.

rainier_p

IMG_1457


IMG_1421

Renault

renault_jpg

IMG_1415

Packard

packard_jpg

IMG_1434

matra-F1-3_jpg

Panhard

panhard-U2

IMG_1416

super-1


citroen-kegresse_jpg

22:08 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

25-12-07

Collector item:Alfa 8 C Competizione

pbch_alfa_logo_gray_copy


Kerstgeschenk voor de kopers van de Alfa 8 C Competizione

Een deel van de wagens zijn reeds geassembleerd en de levering voor België en Luxenburg is voorzien in de loop van de maand December. In totaal zijn er 12 voertuigen bestemd voor de Benelux. Op het salon van Parijs 2006 werden maar lieft 1200 bestelbonnen gemaakt maar desondanks besliste Alfa Romeo het productieaantal op 500 wagens te houden. Daarmee blijft de wagen een exclusief collector item.

8C_Competizione_2007_1

3441831684-alfa-romeo-8c-competizione-plus-de-photos

De nieuwe Alfa deelt veel van zijn componenten met de opvolger van de Maserati Coupé. Daarvan is de motor het meest opvallende voorbeeld. Het is een 4,7 liter V8 met 450 pk bij 7.000 toeren per minuut. Het maximale koppel van het nieuwe, uit aluminium opgetrokken, Maserati-blok is 470 Nm. Ook de wielophanging is gelijk aan die van de nieuwe Maserati.
De carrosserie van de achterwielaangedreven 8C Competizione is gemaakt van koolstofvezel. Ook in het interieur keert dit materiaal veelvuldig terug. De sportwagen werd ontworpen door Alfa Romeo’s eigen Centro Stile en verschilt alleen in details van het studiemodel waarmee Alfa in 2003 op de IAA in Frankfurt verraste. De concept car is 4,28 meter lang, 1,90 meter breed en 1,25 meter hoog - de productieversie wijkt daar alleen in hoogte iets vanaf.
De 8C is verder voorzien van een zesversnellingsbak met vijf standen: handmatige normale en sportstand, een automatische handmatige en sportstand en een ‘Ice’-stand voor als er vanaf een bevroren oppervlak moet worden weggereden. De nieuwe Alfa staat op 20 inch wielen.
Alfa-8C-Competizione-4

untitled

alfaromeo-8cspider

11:23 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

22-12-07

Beste wensen 2008

 

kerstkaart 009  jep

kerstkaart 2008kopie


kadett in the snowkopie



22:58 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

21-12-07

Oldtimer in de kijker: De Lorean

De Lorean

 is een Amerikaans automerk, de hoofdzetel zat in New York, waarvan de fabriek in Noord-Ierland was gevestigd.

Eind jaren zeventig werd dit bedrijf opgericht door John De Lorean die tot dan toe vicepresident was van Pontiac. Hij had een geheel eigen visie op het ontwikkelen van auto's, maar kon die ideeën bij zijn toenmalige werkgever niet kwijt. Daarom richtte De Lorean zijn eigen automerk op.

In opdracht van DMC ontwierp Giorgetto Giugiaro de DMC-12. Het ontwerp is daarna vervolmaakt door Colin Chapman van de sportwagenfabriek Lotus. Het ontwerp van de DMC-12 moest aan een aantal criteria voldoen: comfort voor lange mensen, roestvrij stalen carrosserie, middenmotor, vleugeldeuren en een fraai uiterlijk. De auto was een regelrechte concurrent voor auto's als de Chevrolet Corvette. Voorzien van een 2,8 liter V6 PRV-motor, gemonteerd voor de achteras, was de DMC-12 goed voor 132 pk bij 5500 tpm. Dit vermogen werd overgebracht naar de achterwielen middels een handgeschakelde versnellingsbak met vijf versnellingen, of een drietraps automaat

Als gevolg van vertraging bij het vergaren van kapitaal en vertraging in de bouw van de fabriek werd de productie pas in 1981 gestart. Er werden in totaal 8583 exemplaren gebouwd. De Lorean werd beschuldigd van cocaïnehandel en het witwassen van geld maar werd jaren later vrijgesproken. Het sprookje van de autofabriek was toen al afgelopen, de fabriek sloot haar deuren in 1982.
Rond 1990 zijn er van de overgebleven onderdelen uit de restvoorraad nog zo'n 30 voertuigen opgebouwd

del23

1981%20Delorean,%20002

delorian_petterson_dv_05_03

Delorian_DV-07-RMM_01

Delorian_DV-07-RMM_02

DeLorean_DMC_DV-07-HPA-01

De auto kreeg bekendheid na gebruik in de film Back To The Future

delorean-profile-512

22:49 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

17-12-07

oldtimers op Essen Motor show

logo_solo

Essen Motorshow 2007

Van 1 tot en met 9 december was er voor de veertigste keer de Essen Motorshow een niet te missen event voor al wie gek is van auto's ! Gaande van Tuning in de ruimste zin van het woord tot Oldtimers en Racewagens dus kan iedereen er zijn gading vinden.

OLDTIMERHALLE2

OLDTIMERHALLE


FERRARILENKRAD

essen%20motorshow%202007%20311

essen%20motorshow%202007%20427

essen%20motorshow%202007%20316

essen%20motorshow%202007%20330

WEINROTEROLDTIMER

essen%20motorshow%202007%20326

essen%20motorshow%202007%20421

HOLZLENKRAD

 

essen%20motorshow%202007%20344

essen%20motorshow%202007%20322

21:15 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15-12-07

15 dec Oostende Pré start Lisboa- Dakar

 

 Rally Lisboa - Dakar 2008

Op 5 januari in het Portugese Lissabon start de rally en eindigt op 20 januari in het Senegalese Dakar.

In totaal moeten de deelnemers 9.273 km afleggen, waarvan 5.736 km tegen de chrono. Dat zijn er 1.500 meer dan dit jaar. Op de startlijst staan 570 teams uit vijftig landen: 245 motards, 20 quads, 205 wagens en 100 vrachtwagens.

Volgens organisator Etienne Lavigne wacht de deelnemers 'een oceaan van zand'. Zo wordt opnieuw aangeknoopt met de traditie om de Sahara van Mauritanië te doorkruisen.

Na de start in Portugal en een kort ommetje in Spanje trekt de karavaan vier dagen naar Marokko, gevolgd door acht dagen in Mauritanië. Daar wordt 'in een oceaan van duinen' op 13 januari een rustdag ingelast. Vervolgens gaat het richting Senegal, om traditioneel te eindigen aan het Lac Rose in Dakar.

Mali wordt deze keer niet aangedaan. Dit jaar moesten er twee chronoritten geannuleerd worden omdat het te onveilig was in het Afrikaanse land.

De Fransen Cyril Desprès (motor), Stéphane Peterhansel - Jean-Paul Cottret (wagen), en de Nederlander Hans Stacey (vrachtwagen) verdedigen hun titel

Vandaag werd een voorstelling gegeven van enkele teams op het klein strand te Oostende.

Image00019

Image00010

Image00009

Image00003

 

Image00001

Image00017

Image00004

Image00007

Image00018

Image00006

 

Image00021

Image00008

18:31 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-12-07

Oude rally affiches

Sommige rally affiche's zijn echte kunstwerken, ze zijn dan ook begeerde verzamelobjecten.

montecarloprg

Programme%20RMC%201953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Affiche%20solesmes%201952

 

Affiche%20Rallye%20Velay1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ID19siteB

Poster%20coupe%20des%20alpes%201950

reglement17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reglement1967

37ligeromeligecv8

Affiche%20Rallye%20Velay1

17:41 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-12-07

Bezoek: kerstmarkt Keulen

koln2

 

 

Zaterdag 8 december brachten we een bezoek aan de bekende kerstmarkt te Keulen. We vertrokken om 6 uur vanuit Veurne om rond 10.30 u aan de Rudolfplatz toe te komen.

kerstmarkt keulen2007 002kl

kerstmarkt keulen2007 018kl

wp363c4d38
kerstmarkt keulen2007 020kl

kerstmarkt keulen2007 009kl

 

kerstmarkt keulen2007 013kl

kerstmarkt keulen2007 011kl

kerstmarkt keulen2007 028kl

kerstmarkt keulen2007 006kl
 

kerstmarkt keulen2007 036

Na een leuke en vermoeiende dag ariveerden we rond 23.00 uur terug in Veurne 
 

22:28 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

05-12-07

The winner of the East African Safari Classic

Maandag avond kwam de Ford Escort 1600 van Bjorn Waldegard als eerste over de streep.

Waldegard07EASR029

 

Waldegard07EASR264

Waldegard07EASR265

Voor ons Belgisch team, Gerard Marcy-Alain Lopes, was de laaste dag van de rally  echter een pechdag. Terwijl hij volop in de aanval was om de kloof met de leider te dichten,  raakte hij een rotsblok waardoor de voorwielophanging beschadigd bleek. Men probeerde nog verder te rijden maar de schade verergerde,  waardoor er wijselijk op de assistentie wagen werd gewacht. Door dit tijdverlies zakte Marcy van de tweede naar de vierde plaats in het algemeen klassement. Al bij al een prachtig resultaat.

Marcy07EASR268

Marcy07EASR267

Stoehr07EASR014

Hier nog een foto van bij de aanvang van de rally.

Atmosphere07EASR027

Final top ten positions

Pos. Driver/Co-driver Vehicle Total Penalty

1 Bjorn Waldegard/Mathias Waldegard Ford Escort Mk1 15h34m08s
2 Frederic Dor/Didier Breton Porsche 911 16h04m45s
3 Geoff Fielding/Preston Ayres Porsche 911 17h05m02s
4 Gerard Marcy/Alain Lopes Porsche 911 17h14m18s
5 Paul-Eric Jarry/Craig Redelinghuys Porsche 911 17h29m11s
6 Stig Blomqvist/Ana Goni Ford Escort Mk1 17h39m47s
7 Roddy Sachs/Peter Young Datsun 180B 18h13m20s
8 Wayne Kieswetter/Rob Hellier Datsun 180B 18h36m22s
9 John Rose/Michael Borrisow Datsun 240Z 19h02m20s
10 Graham Alexander/Ross Runnalls Datsun 260Z 19h06m05s

17:19 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02-12-07

The East African Safari Classic

East-African-Safari-Classic
Vandaag de 8 ste etappe van de rally. De Belgen Gerard Marcy en Alain Lopes  volop in de anval,  zij rukten op naar de tweede plaats. Jammer genoeg kregen ze ook hun deel van de pech. Op enkele kilometers van het einde kregen ze een lekke band waardoor ze drie minuten verloren. De leider Bjorn waldegard moest een heel deel van de etappe afleggen zonder stuurbekrachtiging.

Waldegard07EASR112

Gerard Marcy- Alain Lopes

Marcy07EASR048

Marcy07EASR156

Marcy07EASR191

Shahe07EASR180

Wissanji07EASR199

Rowe07EASR142

Lloyd07EASR198

Fielding07EASR212

Harland07EASR184

Foto's Mc Klein

Provisional top ten results

Pos. Driver/Co-driver Vehicle Total Penalty

1 Bjorn Waldegard/Mathias Waldegard Ford Escort Mk1 13h43m33s
2 Gerard Marcy/Alain Lopes Porsche 911 14h00m30s
3 Frederic Dor/Didier Breton Porsche 911 14h11m07s
4 Geoff Fielding/Preston Ayres Porsche 911 15h04m15s
5 Paul-Eric Jarry/Craig Redelinghuys Porsche 911 15h30m26s
6 Stig Blomqvist/Ana Goni Ford Escort Mk1 15h43m47s
7 Roddy Sachs/Peter Young Datsun 180B 16h12m01s
8 Wayne Kieswetter/Rob Hellier Datsun 180B 16h35m32s
9 John Rose/Michael Borrisow Datsun 240Z 17h01m29s
10 Graham Alexander/Ross Runnalls Datsun 260Z 17h03m46s

22:33 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |