30-10-09

De Carrera panamericana 2009

Vandaag laatste etappe van de Carrera Panamericana met als eind winnaar niemand minder dan Stig Blomqvist.

BLOMQVIST CAMPEON DE LA CARRERA PANAMERICANA 2009!!!




BLOMQVIST CHAMPION RACE 2009 Pan.

1st Place Overall, Stig Blomqvist / Ana Goni Studebaker Turismo Mayor Boracco

Photo Courtesy Of Jorge


2nd Place Overall, Lars Stugemo / Jonny Olofsson Studebaker Turismo Mayor




3rd Place Overall, Alejandro Pimentel / Mauritius Pimentel Dodge Tourism Mayor




Nuevo Laredo, 29 October .- The perfect way Swedish Stig Blomqvist, World Rally Champion 1984, came to an end today in Nuevo Laredo, upon reaching the final goal as the new champion of La Carrera Panamericana, who ended his wanderings over 3 thousand 600 kilometers after seven stages through 13 states in Mexico.
Unofficially, Sweden made the 1-2 in the overall ranking of the twenty-second edition of the classic car fair is famous worldwide, because behind Blomqvist and his navigator, Venezuelan Boracco Ana Goni, and ranked Lars Stugemo Jonny Olofsson.
Mexico took the fight with the brothers Alejandro and Mauricio Pimentel, who won two stages, however an error in the third day, which ran from Mexico City to Queretaro, made the difference in the end to the duo-Boracco Blomqvist, who practically gave a flawless display.
The seventh and final stage of La Carrera Panamericana, which kicked off on Friday 23 in Huatulco, Oaxaca, came at 8:00 of Zacatecas and the northern border came shortly after four o'clock, after a long journey of 703 kilometers of which were 50 speed, divided into five sections.
In the Studebaker number 110 of the Tourism category Mayor Boracco Blomqvist and won only two stages, however masterfully guided in his car through Mexico to reach the new monarchs as the goal arc, located in Guerrero Avenue, laredenses where hundreds gathered to receive the weary convoy Pan.
Boracco Blomqvist and started their journey in Zacatecas in his Studebaker with a total time of 4:25.09 hours, with a clean control card penalties, and just over 12 minutes ahead of Stugemo and Olffsson, also in a Studebaker, so I no news was enough to get to Nuevo Laredo to formalize its title.
The big controversy of the last day of the Pan centered between Pimentel and Stugemo and Olofsson, who nevertheless were able to maintain his 46 second lead, away from complications, to stay with the second absolute.
Main absolute positions of the 22 Carrera Panamericana:
1.Stig Blomqvist / Ana Goni Studebaker Turismo Mayor Boracco VEN
2.Lars Stugemo SUE / SUE Jonny Olofsson Studebaker Turismo Mayor
Pimentel
3.Alejandro MEX / MEX Dodge Mauritius Tourism Mayor Pimentel
14
9123_100331659991926_100000452760345_5684_8338365_n
Mijn afbeeldingen_00002
Mijn afbeeldingen_00005
Mijn afbeeldingen_00008
Mijn afbeeldingen_00009
Mijn afbeeldingen_00010
4054311171_2852f9f099
Mijn afbeeldingen_00007
Mijn afbeeldingen_00011





Mijn afbeeldingen_00036





Mijn afbeeldingen_00031


Mijn afbeeldingen_00013

 

Mijn afbeeldingen_00017

Mijn afbeeldingen_00026

 

Mijn afbeeldingen_00028

 

Mijn afbeeldingen_00016

Mijn afbeeldingen_00014

 

 

14:41 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

27-10-09

25 okt : zolder enkele sfeerbeelden

De FIA GT 2009_00080

 

De FIA GT 2009_00081

De FIA GT 2009_00085

De FIA GT 2009_00082

De FIA GT 2009_00088

De FIA GT 2009_00104

De FIA GT 2009_00092

Mijn afbeeldingen_00002

Mijn afbeeldingen_00012

Mijn afbeeldingen_00024

De FIA GT 2009_00010

De FIA GT 2009_00014

De FIA GT 2009_00012

De FIA GT 2009_00032

De FIA GT 2009_00013

De FIA GT 2009_00034

De FIA GT 2009_00019

De FIA GT 2009_00055

 

Mijn afbeeldingen_00001

18:51 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

26-10-09

25 oktober Fia Gt zolder deel 1

Deze keer iets heel anders. Gisteren brachten we met een aantal leden van de autoclub een bezoek aan het race circuit van Zolder. Daar vond de finale plaats van de Fia Gt wedstrijden. De weersomstandigheden waren gunstig en het publiek was in grote getallen naar het Limburgs circuit afgezakt. Het werd een prachtige dag.

De FIA GT 2009_00101

De FIA GT 2009_00004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De FIA GT 2009_00005

De Ford GT 40 van Bas Leinders - Kuppens

 

De FIA GT 2009_00009

De FIA GT 2009_00007

De FIA GT 2009_00076

De FIA GT 2009_00022

De FIA GT 2009_00025

Het overpompen van de race fuel. Speciaal ontworpen voor  het bekomen van hogere prestaties en deze moeten tevens voldoen aan de strenge eisen van de Fia.

De FIA GT 2009_00023

Kuiswerk na een uitstapje in de grindbak.

De FIA GT 2009_00029

De Nissan Gt-R van Turner/Krumm

De FIA GT 2009_00030

De FIA GT 2009_00062

De FIA GT 2009_00064

De FIA GT 2009_00035

De FIA GT 2009_00038

De Ferrari van de Italianen Alvaro Lopes/Cadei

De FIA GT 2009_00043

De FIA GT 2009_00058

De FIA GT 2009_00044

De Corvette van het duo Bernoldi- Streit

De FIA GT 2009_00106

De FIA GT 2009_00048

even een brandje blussen

De FIA GT 2009_00067

 

De FIA GT 2009_00075

 

De FIA GT 2009_00041

De FIA GT 2009_00042

 

19:04 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

21-10-09

Alfa Romeo GTV en GTV 6

 Alfa Romeo GTV 2.0 en GTV6(1980-1986)



De 2.0 en 2.5 lijken uiterlijk erg op elkaar, alleen heeft de V6 2.5 een bult op de motorkap.




Ter vergelijking : onderstaande foto van een tweeliter in profiel :



Onder de motorkap bevindt zich een wereld van verschil :



de 2.0 met 130 pk, aluminium 4 cylinder met een top van 195 km/u.








Daartegen over staat het topmodel 2500 cc met de onsterfelijke 6 cylinder van Alfa Romeo met een topsnelheid van 210 km/u en 158 pk.

Een van de mooiste en beste motoren gebouwd door Alfa. Om van het geluid nog maar te zwijgen !!

 

De GTV’s zijn achterwiel aangedreven. Ze hebben een achterwielophanging van het type transaxle. Dit zorgt voor een uitermate goede gewichtsverdeling.


Van de GTV6 werden er ongeveer 21 000 exemplaren gebouwd , van de GTV 2.0 werden er 78 000 exemplaren gebouwd. Er zijn heel wat exemplaren gesneuveld aan roest en "boyracers".

De overblijvende exemplaren worden meer en meer gewaardeerd en dit maakt dat de GTV en zeker de 6 cylinder alles heeft om uit te groeien tot een echte klassieker.

Foto-6NYDL38N

user1341_pic1986_1240506656

De Alfa GTV van Luigi bestuurd door Gaby Goudezeune  Rally van Ieper 1984

1984%20ALFA-ROMEO%20GTV6%20YPRES%201

gtv6saut

Yves Loubet met de GTV 6 Tour de Corse 1986

Mijn afbeeldingen_00001

gtvgroupeA1

Yves Loubet

SKMBT_C45009050507160_800

Mauro Pregliasco

a844_12

Mauro Pegliasco in de rally van Ieper  wagen klaargestoomd door Autodelta ( 300 pk)

turbodelta8

1982-targa-rally-alfa-n15-3

Scan10003-4

_46b33f9dd8d5a

GTV5

3757034695_a21418638b

1000 Miglia Storico 2009

3757034981_9b6d4a9fbf

 1000 Miglia Storico 2009

 

20:08 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15-10-09

weekend tip: Brussels Collection Cars

affiche_bcc

16:54 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08-10-09

5 de grensrit voor citroen klassiekers

Mijn afbeeldingen_00001

23:10 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-10-09

4 oktober :Orthomobile

image001

Tijdens het voorbije weekend trokken enkele leden van de Leopard automobilclub naar La Roche en Aedenne. Ondanks de regen waren ze vol lof over het schitterend parkoer van de toeristische rally.

_00084

_00085

_00087

_00086

_00071

_00109

_00117

_00143

_00047

_00056

Bron foto's : Joseph Nihon

meer foto's: www.coeurdelardenne.be

 

18:51 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

05-10-09

The jaguar Drivers club te Veurne

5 oktober 2009 "Frolic in Flanders" was de naam van de tourtocht georganiseerd door de Jaguar drivers club Engeland. In deze vier dagen werden steden zoals Gent , Brugge en Ieper bezocht. Tijdens hun laatste etappe werd nog even halt gehouden te Veurne.

Mijn afbeeldingen_00008

Mijn afbeeldingen_00009

Mijn afbeeldingen_00001

Mijn afbeeldingen_00002

Mijn afbeeldingen_00003

Mijn afbeeldingen_00004

Mijn afbeeldingen_00005

Mijn afbeeldingen_00006

Mijn afbeeldingen_00010

18:45 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

04-10-09

Terugblik april 2009 : concour d'élegance Villa D'este

 Villa d'Este Concours d'Elegance 2009

2009-04-25_04-52-03_0083

 De One-77 stond al op de autoshow van Genève eerder dit jaar, maar die beschikte niet over een motor en ontbeerde een interieur. De versie in Villa d’Este heeft wél de ruim 700 pk sterke V12 onder de motorkap en Aston Martin heeft hem ook voorzien van een naar eigen zeggen ‘prachtig en exclusief interieur’.

Van de One-77 bouwt Aston Martin – zoals de naam al doet vermoeden – slechts 77 exemplaren, waarvan het eerste exemplaar al eind dit jaar wordt geleverd. Alle kopers moeten overigens wel flink in de buidel tasten met een prijs van één miljoen Britse pond. En daar komt nog belasting overheen

2009-04-25_05-01-42_0093

aston-martin-one77

 

Inspiratie
De vier Veyrons die zijn getoond op het concours d'elegance op Villa d'Este, zijn geïnspireerd op de klassieke raceauto's waarmee ze poseren. De blauwe draagt de racekleur van Frankrijk, de rode van Italië, de groene van Engeland en de witte van Duitsland.

De Veyrons zijn genoemd naar Bugatti-piloten van weleer. De Franse editie is vernoemd naar Jean-Pierre Wimille, de Italiaanse naar Achille Varzi, de Engelse naar Malcolm Campbell en de witte Duitse naar Hermann zu Leiningen.

Bugatti meldt dat dit de eerste keer en laatste keer is dat de acht auto's samen poseren. Het concours d'elegance op Pebble Beach, komende augustus, is het volgende evenement waar het eeuwfeest wordt gevierd. Het slot van de feestelijkheden heeft plaats op 12 september op de thuisbasis in Molsheim.

De waarde van een exclusief exemplaar bedraagt zo'n 1,8 miljoen euro.

m1dzb56a67is

2009-04-23_05-31-35_0014

2009-04-24_04-00-20_0024

2009-04-25_04-18-04_0033

2009-04-25_05-04-17_0096

2009-04-25_10-58-15_0102

2009-04-25_04-19-03_0037


2009-04-25_05-03-06_0095

2009-04-25_05-02-13_0094



 

12:55 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |