31-12-09

Happy New year

voorbeelden fotoshop_00001

voorbeelden fotoshop_00001

09:33 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Mercedes Gullwing is back

Mercedes Gullwing is back

De 300SL is beroemd om zijn opvallende vleugeldeuren, die hem de engelse naam "Gullwing" opleverde. Het is de eerste productie-auto met directe benzine-injectie, de M198 is een 6 cilinderlijnmotor met directe injectie en levert 215 pk.

De productie van de vleugeldeur versie eindigde in 1957, toen werd begonnen met de productie van de roadster 300SL. De productie van de roadster eindigde in 1963.

800px-1955_Mercedes-Benz_300SL_Gullwing_Coupe_34

300_sl_gullwing1

pics-med-11354-320240-mercedes-sl-300-wallpapers-1024-x-768

De nieuwe Mercedes Gullwing

De toekomstige succesfactor van Mercedes gaat zeker deze 300 SL Gullwing worden.

mercedes_sls_01

mercedes_sls_03

Mercedes_SLS_AMG_Gullwing_1

09:27 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

25-12-09

Merry Christmas

Mijn afbeeldingen_00001

 

Santa_Clause_Art_Car

Mijn afbeeldingen_00001

Mijn afbeeldingen_00002

20:38 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

20-12-09

oldtimers in de sneeuw

Auto kerkhof in het bos,

Honderden wrakken staan mysterieus in het bos. Sneeuw, regen en wind hebben in al die jaren hun slopingswerk gedaan. Enkele sfeerbeelden genomen tijdens de laatste winterdagen.

Mijn afbeeldingen_00004

 

Mijn afbeeldingen_00005

Mijn afbeeldingen_00006

Mijn afbeeldingen_00007

Mijn afbeeldingen_00008

Mijn afbeeldingen_00009

20:57 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

17-12-09

weekend tip: Bugatti expo

 affiche%20bugatti100%20expo%20&%20partners_211x298


Bugatti 100 Expo vertelt het verhaal van een bijzonder automerk en een man met een passie voor techniek en auto's. De tentoonstelling rondt de viering van honderd jaar Bugatti af en wordt onder meer gesteund door het automerk zelf en importeur D'Ieteren.

Op de mezzanine boven het museum staan ongeveer veertig Bugatti's, uitgeleend door Bugatti en de Collection Schlumpf van het museum Cité de l'automobile in Mulhouse. De tentoonstelling is niet chronologisch, maar thematisch opgebouwd rond sport en elegantie. De auto's staan in een cirkel bijeen met de sportwagens aan de ene kant en de elegante luxewagens aan de andere kant.

ettore-bugatti-1905-1.jpgDe Italiaan Ettore Bugatti richtte in 1909 zijn eigen automerk op in Molsheim, in de Elzas (vroeger Duitsland, na 1919 Frankrijk). Anders dan de meeste autobouwers in die tijd, had Ettore Bugatti geen ingenieursdiploma. Hij had wel al ruime ervaring opgedaan bij merken zoals De Dietrich, Mathis en Deutz AG.

Op basis van een prototype dat Bugatti bij Deutz in Keulen had ontwikkeld, ontstond de eerste Bugatti: de Type 13. De productie startte in januari 1910. Op de tentoonstelling in Brussel is een van de vroege exemplaren van de Type 13 te zien, in een bijna originele staat.

 
Bugatti 100 jaar
De Bugatti Veyron Centenaire
bugatti-veyron-centenaire-edition


Met 100 jaar geschiedenis...

Bugatti viert dit jaar zijn honderdjarige bestaan en doet dat met speciale uitvoeringen van de krachtige Veyron. De Bugatti Veyron Centenaire moet ons er aan herinneren dat Bugatti terug is waar het ooit begon: aan de top.

In 1909 werd het merk opgericht door Ettore Bugatti in Molsheim. De ondernemer had al ervaring opgedaan bij andere automerken voordat hij voor zichzelf begon. Na enkele prototypen bouwde hij de Bugatti Type 13 als eerste productieauto. De auto had een 1,3-liter motor met dertig pk. Ondanks dit geringe vermogen en het uiterlijk van een zeepkist was de Type 13 redelijk succesvol op de weg en het circuit.

De modellen volgde elkaar op en in 1924 werd de Type 35 geïntroduceerd. Deze auto groeide uit tot de meest succesvolle racer ooit van Bugatti. De historische auto won vaak en domineerde de racewereld in zijn klasse. Hierdoor was Bugatti het racemerk bij uitstek en dat ver voordat Ferrari en Lamborghini überhaupt bestonden. In totaal werden er van alle verschillende varianten samen ruim driehonderd Type 35's gebouwd. Deze auto's bezorgden Bugatti meer dan vijfhonderd overwinningen. Het waren de gloriedagen van het Franse merk.

De succesvolle Type 35

bugatti-type35-925

Ook op het gebied van extreem luxe auto's deed Bugatti een poging om erbij te horen. De Bugatti Royale uit 1926 was in zijn tijd drie keer zo duur als een Rolls-Royce en moest het nieuwe statussymbool van de allerrijksten worden. De timing was alleen niet erg succesvol, want de auto werd vlak voor de Grote Depressie gepresenteerd. Hierdoor flopte de auto en werden er maar een paar exemplaren gebouwd.

De Tweede Wereldoorlog betekende het einde voor het succes van het Franse merk. Er werden nog enkele modellen gebouwd, maar nadat Ettore Buggati in 1947 overleed was het einde in zicht en in 1956 werd de boel gesloten. Pas in 1987 horen we weer wat van het roemruchte merk als investeerder Romano Artioli de naam koopt en begint aan de ontwikkeling van een nieuwe sportauto die uiteindelijk in 1991 wordt gepresenteerd. De Bugatti EB 110 is met 560 pk en een sportief uiterlijk een opvallende verschijning, maar weet geen potten te breken. Hoewel het een leuke poging was, gaat Bugatti toch binnen een paar jaar failliet en tenslotte komt de merknaam bij Volkswagen terecht.

Deze Duitse autobouwer pakt grootst uit en geeft Bugatti weer de auto die het verdient. De Veyron is nu al legendarisch door zijn bijna onovertroffen prestaties. Niet minder dan 1001 pk brengen de auto naar een topsnelheid van 407 km/h en daarmee legde de Veyron de lat in het supercar-segment een flink stuk hoger. Ondanks het prijskaartje van 1,4 miljoen euro zal Volkswagen de ontwikkelingskosten van de auto nooit terug verdienen. Toch heeft de krachtpatser er voor gezorgd dat het historische merk in één klap weer mee doet met de top in de automobielindustrie.

Van deze Veyron worden nu ter ere van het honderdjarig jubileum van het merk vier speciale edities gemaakt. Deze krijgen een speciaal uiterlijk in de kleur van het land van succesvolle coureurs die in de legendarische Bugatti Type 35 hebben geracet. De Blue-editie staat voor Frankrijk en die hadden we al eerder gezien verder zijn er nog Rosso voor Italië, Racing Green voor Engeland en Reinweiss voor Duitsland.

 

The ex-Ettore Bugatti, Le Mans & Mont Ventoux racing car
1912 5 LITRE CHAIN DRIVE BUGATTI RACING CAR will be auctioned by Bonhams, the 26th of September, in Reim

1252954506

Dit jaar werd nog een Bugatti opgevist uit het Lago Maggiore. De wagen lag op 50 meter diepte.

1247427785

normal_37_and_41

Modelbouw

100_8595

bugattimu2

23:04 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10-12-09

terugblik september circuit Reims

Op 25, 26 en 27 september werdt op het beroemde Circuit de Gueux en Champagne voor de derde keer het evenement L’Excellence Automobile gehouden. De naam van het evenement dekt niet geheel de lading want naast klassieke auto’s zal er ook veel aandacht zijn voor klassieke motoren en historische motorraces.

7427_mid

8150_mid

7005_mid

7429_mid

8251_mid

6988_mid

7004_mid

8234_mid

6997_mid

8222_mid

8152_mid

8232_mid

7010_mid

6999_mid

21:41 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-12-09

Car Art

Mijn afbeeldingen_00004

 

Mijn afbeeldingen_00001

Mijn afbeeldingen_00003

Mijn afbeeldingen_00005

4000379121_9277ec8dfb

Mijn afbeeldingen_00006

 

20:34 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

01-12-09

Eindstand safari Rally 2009

Vandaag liep de Safari rally 2009 ten einde. De rangschikking bleef echter onveranderd. Het Belgisch team Marcy / Prévot eindigde net buiten de top drie maar zette toch een pracht prestatie neer, en indien men het tijdverlies van de pech tijdens de derde etappe aftrekt dan strijden ze zeker mee voor de eerste plaatsen.

1 Ian Duncan

2 Bjorn Waldegard

3 Stev Perez

4 Waldegard

8 JP Mondron

Day10rk01EASR2009-13657

Day10sk01EASR2009-14364

Day10rk01EASR2009-13664

Day09rk01EASR2009-12213

Day09rk01EASR2009-12260

Day09sk01EASR2009-12733

Day09sk01EASR2009-12796

Jp Mondron

Day09sk01EASR2009-12825

Citroen Ds proto

Day09tl01EASR2009-13415

Day09uk01EASR2009-13510

Great Pictures by Klein

19:03 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |