30-05-10

30 mei tot 4 juni rally des princesses

Mijn afbeeldingen_00003

Vandaag vond te Parijs de start plaats van de 11de  Rally des princesses. Van zelfsprekend mogen enkel dames aan deze rally deelnemen. Aan de start ook een aantal Belgische teams. Organisatie is in handen van Vivianne Zaniroli de echtgenote van Patrik bekend van de rally Paris -Dakar.

Het parkoer

PARCOURS-Princesses-carteweb

 

PLAQUE-PSR-11e-WEB  CALANDRE-PRINCESSES-2010-detoureeweb

Mijn afbeeldingen_00002

4254307719_570d5a4bde

4255073488_86f7f9a1d0

Mijn afbeeldingen_00001

 Mijn afbeeldingen_00009

 

21:42 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

24-05-10

Oldtimer rit te Abele

Vandaag Pinstermaandag, vond onder een stralende zon de rit plaats georganiseerd door de oldtimer vrienden van Abele. Er waren een 90 tal wagens ingeschreven. De organisatie had terug voor een mooi parkoer gezocht en alles verlies gesmeerd. Onze Leopard club was aanwezig met een 7 tal wagens.

rit  Abele 2010 001

rit  Abele 2010 013

rit  Abele 2010 005

rit  Abele 2010 004

rit  Abele 2010 003

rit  Abele 2010 011

rit  Abele 2010 020

rit  Abele 2010 007

rit  Abele 2010 002

rit  Abele 2010 006

rit  Abele 2010 008

rit  Abele 2010 015

rit  Abele 2010 014

rit  Abele 2010 010

rit  Abele 2010 021

Nog vlug een bezoekje brengen aan een van onze clubleden.

rit  Abele 2010 027

rit  Abele 2010 025

rit  Abele 2010 028

 

22:24 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

19-05-10

3 daagse Rit naar De Somme

Photoschp_00001

Tijdens het voorbije lange weekend organiseerde onze Leopard automobielclub een 3-daagse rit naar De Somme. Deze rit was enkel bestemd voor de leden van de club en om organisatorische reden moesten we ons beperken tot 20 wagens en een bestelwagen met autotrailer.

Reis naar de Somme2010_00162

Op vrijdagmorgen 14 mei was het om 8 uur verzamelen geblazen in de st.- idusbaldusstraat te Veurne. Na een korte briefing en het uitdelen van de pick-nick paketten konden we vertrekken.

Reis naar de Somme2010_00163

Reis naar de Somme2010_00165

Reis naar de Somme2010_00164

Via Hondschote trokken we de Franse grens over. Even later passeerden we het pitoreske stadje Bergues. De grondfrees op het rondpunt te Calais werd gebruikt voor het uitboren van de tunnel onder het kanaal.

Reis naar de Somme2010_00036

We rijden langs de Cote Opal en kijken uit op de prachtige krijtrotsen. Door het mooie weer zien we zeer goed Engeland.

 

Reis naar de Somme2010_00038

Tijd voor een eerste stop aan de café met de toepasselijke naam "Le vent Du Nord"

Reis naar de Somme2010_00040

Reis naar de Somme2010_00041

En terug de weg op.

Reis naar de Somme2010_00044

Reis naar de Somme2010_00047

Reis naar de Somme2010_00048

Het geraakt stilaan middag en onze buikjes beginnen te ramelen. Tijd om een pick-nick plaats op te zoeken.

Reis naar de Somme2010_00050

 

Reis naar de Somme2010_00052

Reis naar de Somme2010_00056

 Tijd om onze tocht verder te zetten.

Reis naar de Somme2010_00057

We zijn aangekomen aan De Abdij van de Valloire.

Reis naar de Somme2010_00062

Reis naar de Somme2010_00059

 Somme 2010_00019

Somme 2010_00024

Onze servicewagen.

Reis naar de Somme2010_00071

Reis naar de Somme2010_00074

Somme 2010_00030

Reis naar de Somme2010_00073

Na ons geslaagd bezoek aan de prachtige tuinen begeven we ons naar het bekende kuststadje St Vallery Sur Somme.

Mijn afbeeldingen_00032

Reis naar de Somme2010_00077

Reis naar de Somme2010_00075

We hebben nu 248 km gereden door deze prachtige streek en stilaan wordt het tijd om naar ons hotelletje te trekken en te genieten van een rustige avond.

Mijn afbeeldingen_00035

Nog vlug eens controleren of alles in orde is.

Reis naar de Somme2010_00081

De tweede dag staat een tocht van 200 km op het programma. Onze eerste stop is voorzien aan het kasteel van Rambures.

Somme 2010_00042

Reis naar de Somme2010_00087

Somme 2010_00046

Reis naar de Somme2010_00094

Onderweg genieten we van een apéritiefje op het markplein van één van de mooiste dorpjes.

Somme 2010_00055

Somme 2010_00052

Iets later komen we aan bij het kasteel van D'eu. We hebben het voorrecht om op het speciale plein te mogen parkeren.

Reis naar de Somme2010_00108

Somme 2010_00068

Reis naar de Somme2010_00106

Somme 2010_00064

Somme 2010_00070

Reis naar de Somme2010_00027

We vervolgen onze trip richting Le Tréport.

Reis naar de Somme2010_00096

Reis naar de Somme2010_00109

Somme 2010_00079

Reis naar de Somme2010_00119

Somme 2010_00083

Reis naar de Somme2010_00116

 We verlaten Le Tréport en rijden richting Le Hourdel.

Reis naar de Somme2010_00030

Reis naar de Somme2010_00031

Onderweg en onder grote belangstelling even sleutelen om extra PK 's te winnen??? of is er misschien iets anders aan de hand?

Somme 2010_00049

Stilaan valt de avond en begeven ons terug naar hotel.

Somme 2010_00098

Jammer genoeg is de derde dag nodig om terug huiswaarts te keren. We rijden richting Haute Somme.

Reis naar de Somme2010_00132

Even een sanitaire stop in lassen.

Reis naar de Somme2010_00133

ook op onze terugweg hadden we een pick-nik plaats uitgezocht.

 Somme 2010_00092

Somme 2010_00097

Somme 2010_00094

Reis naar de Somme2010_00003

Reis naar de Somme2010_00010

Reis naar de Somme2010_00014

In de namiddag was er nog een kopffiepauze voorzien in het kasteel te Tilques te St. Omer

Reis naar de Somme2010_00146

Somme 2010_00108

Reis naar de Somme2010_00153

Reis naar de Somme2010_00154

De laatste kilometers naar onze eindbestemming " de grote markt te Veurne" We kwamen allemaal goed en wel aan en konden nog even na genieten op een terrasje en napraten over het geslaagde weekend.

Reis naar de Somme2010_00160

Reis naar de Somme2010_00161

23:06 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

13-05-10

duurste oldtimers ter wereld

De 5 duurste oldtimers ter wereld

Bron: site netto.tijd;be

LUXE

Crisis? Als we afgaan op de recordbedragen die de jongste weken worden neergeteld, hebben de liefhebbers van oldtimers daar geen last van. Met 24 miljoen euro is er sinds vorige week een nieuw record(netto/most-expensive) - 24 miljoen euro voor een oldtimer! Een bedrag dat in tijden van crisis de wenkbrauwen doet fronsen. Niet echt, vinden waarnemers. De recordprijzen zijn volgens hen net te danken aan de crisis. Door de volatiele aandelenmarkten gaan beleggers op zoek naar andere beleggingsobjecten. Tastbare zaken, zoals oldtimers en kunst, komen dan in het vizier.

Toeval of niet, ook in de kunstwereld viel een nieuw record te rapen. Bij veilinghuis Christie’s werd het schilderij ‘Nu au plateau du sculpteur’ van Picasso geveild voor 106,5 miljoen dollar. Daarmee sneuvelde het record van 104,3 miljoen dollar, dat eerder dit jaar werd betaald voor de sculptuur ‘L’homme qui marche’ van beeldhouwer Alberto Giacometti.

Dat er voor oldtimers diep in de buidel wordt getast, wordt bevestigd door de veiling van 'Sporting Classics' door RM Auctions in Monaco op 1 mei 2010. In totaal werden er voor 33.235.917 euro aan classic cars verkocht.

Niet minder dan 5 loten gingen voor meer dan 2 miljoen euro onder de hamer! Dit zijn de 5 geveilde oldtimers met het hoogste prijskaartje ooit.

1. Bugatti 57SC Atlantic (1936): 24 miljoen euro

Sinds vorige week wordt de ranglijst aangevoerd door de Bugatti 57SC Atlantic uit 1936. De exacte prijs is niet bekend, maar ligt tussen de 30 en 40 miljoen dollar: zo’n 24 miljoen euro. De Bugatti met chassis #57374 was de eerste die geproduceerd werd. Hij bevond zich in de nalatenschap van Peter Williamson. De in 2008 overleden neuroloog was voorzitter van de Amerikaanse Bugatti Club. Williamson kocht de wagen in 1971 voor 59.000 dollar. Van de ‘Atlantics’ bestaan er nog maar twee. Het andere exemplaar staat in de garage van modeontwerper Ralph Lauren

 De 15 hoogste veilingrecords ter wereld

2. Rolls-Royce Phantom II Continental (1934): 9 miljoen euro

Deze oldtimer werd gebouwd voor de Maharadjah van Rajkot en kreeg de naam ‘the Star of India’. Het is een van de 281 Continental Phantom II die werden gemaakt. Een opvallend kenmerk zijn de 14 koplampen, waarvan één paar meedraait met het stuur. Ook de kleurcombinatie van oranje met aluminium is uniek. De Star of India werd samen met 24 andere zeldzame Rolls en 3 Bentleus geveild. Na de veiling bleek dat er voor de wagen 13 miljoen dollar werd betaald, maar hij werd uit de officiële lijst gehaald.

3. Ferrari 250 Testa Rossa (1957): 9 miljoen euro

Officieel op de tweede, officieus op de derde plaats van duurste oldtimers staat de Ferrari 250 Testa Rossa. Die wisselde in mei 2009 op een veiling in het Italiaanse Maranello van eigenaar voor 9.020.000 euro. Deze bolide, met chassisnummer 0714TR, is een van de amper 22 die er gebouwd zijn. De Ferrari 250 TR is bekend om zijn winst in 10 van de 19 races gereden tussen 1958 en 1961. Met nog een hele reeks andere races op het palmares behoort de Ferrari tot de wagens die aan het grootste aantal races heeft deelgenomen.

4. Ferrari 250 GT California Spyder (1961): 7,04 miljoen euro

Deze Ferrrari werd in mei 2008 tijdens de ‘Ferrari Leggenda e Passione’ van veilinghuis RM Auction’s verkocht voor 7,04 miljoen euro. De trotse koper was de Britse radiopresentator Chris Evans. Daarvoor was hij 25 jaar lang het speeltje van de acteur James Coburn.

5. Bugatti Type 57S (1937): 3,4 miljoen euro

De erfgenamen van Dr. Harold Carr troffen de exclusieve oldtimer aan in de garage. Hij wisselde op de veiling door Bonham’s in februari 2009 voor 3.417.500 euro van eigenaar.

PDR - 12:06 - 13/05/2010 Copyright © netto.be

19:04 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10-05-10

Alfa Romeo TZ3 Corsa by Zagato

Villa d’Este 2010: Alfa Romeo TZ3 Corsa by Zagato

Terug naar de jaren 60 !!!

alfa-romeo-tz3-corsa-zagato-7

Voor deze keer 2 filmpjes van de voorstelling

http://www.youtube.com/watch?v=5ciw3YIxSgE&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=3lmlz68nhYE

Zagato uit Milaan tekende de Alfa Romeo TZ3 Corza. Hij werd als ere wagen voorgesteld voor de honderste verjaardag van Alfa romeo.

De motor is een V8 uit de alfa Competizione met een sequentiele versnellingsbak. De wagen is vervaardag uit fiber en carbon op en buizenchassis en weeg op en al 850 kg. Hij trekt op van nul naar 100 km/h in minder dan 3.5 seconden. Zijn top snelheid bedraagd meer dan 300 km/h

21:01 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08-05-10

De Mille Miglia 2010

 

De Mille Miglia 2010

82 jaar na de eerste editie van de 1000Miglia groeit de ‘rode pijl’ nog steeds. Zeker vier miljoen bezoekers trok het evenement in 2009. De Mille Miglia 2010 wordt verreden van 6 tot 9 mei en zoals altijd mogen er 375 speciale klassiekers meedoen. Deze moeten gebouwd zijn tussen 1927 en 1957 en het merk en model moet meegedaan hebben aan de originele race.

De route start en finished dit jaar in Brescia. Nieuw is het paseren van Sirmione, Casal Maggiore en Manerbio met een terugkeer naar het verleden met een lunch stop in Urbino. De belangrijkste wijziging is echter de stop in het historische Bologna, een gebied dat de historische race doorkruisde.
route 1000millia2010

Alsof 375 zeldzame en prachtige klassiekers nog niet genoeg zijn zullen er dit jaar 100 Ferrari’s, van 1958 tot heden, 30 minuten voor de rally uit dezelfde route rijden.

Ook nieuw dit jaar is dat de onderstaande modellen ook mee mogen doen dit jaar, ook al starte ze nooit in de originele Mille Miglia:

1955 Arnolt Bolide
1929 BNC 527 Monza
1934 Bentley 3½ Litre
1930 Bentley ½ Litre s/c
1955 Ferrari 250 Europa GT
1956 Kieft Turner
1935 Lagonda M45R
1929 Lombard AL3
1955 Lotus Mk IX Climax
1940 MG KN Saloon
1954 Veritas Comet RS

MilleMiglia_073-635x422

MilleMiglia_044-635x422

MilleMiglia_090-635x422

MilleMiglia_159-635x422

Foto's Riccardo Centofante's

4589127523_935ca8e9ae

4589756838_4264b3049a

4589130319_236547f98d

4589133049_2631e7d30c

4589138275_dc98581e54

4589147643_40c26bfb0d

4589148385_d2370c49ab

4589758452_c4893d9af0

4589765862_84dd27e407

4589748782_4b281fd381

4589765208_db413dedae

22:53 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

03-05-10

Montéé du Mont Cassel Part II

2 de deel De heuvelklim te Cassel  1 Mei 2010
Eigen foto's + foto's Koen Capelle
heuvelklim Cassel 2010_00049
heuvelklim Cassel 2010_00059
heuvelklim Cassel 2010_00088
heuvelklim Cassel 2010_00063
heuvelklim Cassel 2010_00092
heuvelklim Cassel 2010_00136

heuvelklim Cassel 2010_00138
heuvelklim Cassel 2010_00069
heuvelklim Cassel 2010_00125
heuvelklim Cassel 2010_00103

heuvelklim Cassel 2010_00101


heuvelklim Cassel 2010_00108
heuvelklim Cassel 2010_00109

heuvelklim Cassel 2010_00123
heuvelklim Cassel 2010_00124
DSCF8250

DSCF8301
DSCF8308
DSCF8317
DSCF8318



DSCF8284

DSCF8266
DSCF8223

19:44 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02-05-10

Montéé du Mont Cassel Part I

Op 1 mei wordt er traditie getrouw verzameld aan de voet van de Cassel berg. Vroeger vond hier een heuvelklim wedstrijd plaats. Men probeert hier de sfeer van toen te herbeleven en wanneer je de prachtige wagens bekijkt slaagt men er ook nog goed in. Een schitterend evenement maar nu rijden de wagens volgens hun eigen tempo de heuvel op. Echt de moeite waard.

Eigen foto's + foto's Koen Capelle en Aswin Pick

DSCF8229

heuvelklim Cassel 2010_00036

heuvelklim Cassel 2010_00037

heuvelklim Cassel 2010_00034

heuvelklim Cassel 2010_00029

heuvelklim Cassel 2010_00041

heuvelklim Cassel 2010_00042

 heuvelklim Cassel 2010_00032

heuvelklim Cassel 2010_00055

heuvelklim Cassel 2010_00058

heuvelklim Cassel 2010_00062

heuvelklim Cassel 2010_00040

heuvelklim Cassel 2010_00115

heuvelklim Cassel 2010_00118

heuvelklim Cassel 2010_00044

DSCF8233

Ook onze leopard automobielclub was goed vertegenwoordigd ,Jean-pierre en Pol met hun Alpine's en gerard met de Triumph TR 6 en Frankie met de Opel Kadett.

DSCF8294

IMG_7728

IMG_6887

heuvelklim Cassel 2010_00095

heuvelklim Cassel 2010_00074

heuvelklim Cassel 2010_00131

heuvelklim Cassel 2010_00105

heuvelklim Cassel 2010_00106

heuvelklim Cassel 2010_00132

heuvelklim Cassel 2010_00052

heuvelklim Cassel 2010_00130

heuvelklim Cassel 2010_00121

heuvelklim Cassel 2010_00065

heuvelklim Cassel 2010_00111

heuvelklim Cassel 2010_00112

heuvelklim Cassel 2010_00134

heuvelklim Cassel 2010_00098

 

21:18 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Gumball op de E 40

De wereldbefaamde Gumball race die gisteren starte te Londen trok via Veurne naar Amsterdam. We konden de prachtige wagens voorbij zien snorren.

DSC03100 (968 x 648)

DSC03107 (968 x 648)

DSC03166 (968 x 648)

DSC03186 (968 x 648)

DSC03221 (968 x 648)

DSC03321 (968 x 648)

DSC03281 (968 x 648)+

DSC03345 (968 x 648)

09:19 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

01-05-10

Gumball 2010 door de westhoek

1 mei 2010- Deze avond passeerde de Gumball race door de westhoek. Honderden mensen hadden postgevat aan het pompstation van Mannekensvere om de prachtige wagens te aanschouwen. Ambiance verzekerd en een prachtig schouwspel.

Gumball 2010 2_00021

Gumball 2010 2_00002

Gumball 2010_00001

Gumball 2010_00003

Gumball 2010_00006

Gumball 2010_00008

Gumball 2010_00087

Gumball 2010_00085

Gumball 2010_00094

Gumball 2010_00095

Gumball 2010_00080

Gumball 2010_00012

Gumball 2010 2_00008

Gumball 2010 2_00017

Gumball 2010 2_00045

Gumball 2010 2_00046

Gumball 2010 2_00047

Gumball 2010_00022

 Gumball 2010 2_00044

Gumball 2010_00074

Gumball 2010_00027

Gumball 2010 2_00050

Gumball 2010_00032

Gumball 2010_00046

 Gumball 2010 2_00055

 Gumball 2010 2_00057

Gumball 2010_00052

Gumball 2010 2_00058

Gumball 2010_00057

Gumball 2010_00066

Gumball 2010_00067

Gumball 2010_00078

Gumball 2010_00075

Gumball 2010 2_00028

Gumball 2010_00041

Gumball 2010_00088

Gumball 2010_00051

Gumball 2010 2_00042

Gumball 2010_00061

23:24 Gepost door frankie in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |